Je boekenlijst in één keer besteld
Gratis verzending vanaf € 20
5% korting* op je studieboeken
Je boekenlijst in één keer besteld
Gratis verzending vanaf € 20
5% korting* op je studieboeken
Menu
Antwoord op (bijna) al je vragen

Antwoord op (bijna) al je vragen

Vragen over bestellen en betalen

We vertellen je graag meer over hoe bestellen werkt bij Studiewinkel en hoe je kunt betalen met onze verschillende betaalmethoden.

 

Vragen over je bestelling, verzending of retouren

Heb je al een bestelling geplaatst en wil je bijvoorbeeld een artikel retourneren of heb je vragen over de bezorging? Dan vind je hier alle informatie die je nodig hebt.

 

Toch liever contact?

We doen ons best om je zo goed mogelijk te helpen met de informatie op deze pagina. Dat scheelt je weer bellen of mailen. Kom je er toch niet uit, of wil je toch nog iets checken? Neem dan contact met ons op.

Contact met Klantenservice

Vragen over bestellen

Bestel je voor € 20 of meer op Studiewinkel.nl, dan betaal je geen verzendkosten.

Voor alle bestellingen met een orderwaarde tot € 20 vragen we € 2,99 als bijdrage in de verzendkosten.

Koop je twee of meer Nederlandstalige studieboeken tegelijkertijd in onze webshop, dan kun je 5% studentenkorting krijgen op de Nederlandstalige studieboeken in je bestelling. Dat is lekker!

Om korting te krijgen op je studieboeken moet je als student ingeschreven staan aan een Nederlandse hogeschool of universiteit.

 

Kortingscode Studiewinkel is niet nodig

Je hebt geen kortingscode nodig: vink in je winkelmandje aan dat je ingeschreven staat aan een Nederlandse hogeschool of universiteit en de 5% korting wordt automatisch verrekend in je winkelmandje.

 

Meer dan deze 5% korting op Nederlandstalige studieboeken zit er niet in, ook bij andere websites niet. Dit is de maximale korting die gegeven mag worden volgens de Wet op de vaste boekenprijs.

 

Meer informatie over de studentenkorting op Studiewinkel.nl lees je in onze Algemene voorwaarden >

Kun je je boekenlijst niet vinden op onze website? Dan zijn er twee opties:

  1. Je opleiding heeft je boekenlijst nog niet af.
    We willen graag zeker weten dat je de juiste studieboeken bestelt. Daarom zetten we je boekenlijst pas online wanneer deze definitief is goedgekeurd door je opleiding. Wanneer dit geldt voor je boekenlijst, dan krijg je de optie om je e-mailadres achter te laten. Je ontvangt dan een seintje zodra je boekenlijst beschikbaar is.
  2. We bieden je boekenlijst (nog) niet aan.
    Balen. Maar: we breiden continu ons aanbod van boekenlijsten uit. Daarom voegen we ook graag de boekenlijst van jouw opleiding toe. Laat ons via dit formulier weten welke boekenlijst je mist. Dan gaan wij aan de slag om deze alsnog beschikbaar te maken.

Nee, dat hoeft niet. Je kunt ook als gast bestellen. Maar we raden het wel aan. Want naast dat het weinig tijd in beslag neemt, krijg je extra voordelen met een Studiewinkel account:

  • Je kunt altijd je bestelstatus bekijken
  • Je kunt je Track & Trace code bekijken
  • Je kunt eenvoudig retouren aanmelden
  • We kunnen je beter en sneller helpen als je vragen hebt over je bestelling
  • Wanneer je de volgende keer bestelt, hoef je niet al je gegevens weer in te vullen

Dus we raden aan om een Studiewinkel account aan te maken als je bestelt.

We willen het graag zo makkelijk mogelijk maken om in één keer je boekenlijst te bestellen. Maar we weten ook dat je niet te lang wilt wachten op je boeken. Daarom zijn we eerlijk over onze levertijden en geven we het aan als je studieboek tijdelijk niet beschikbaar is.

 

Tip: stel een notificatie in

Is het studieboek dat je wilt bestellen tijdelijk niet beschikbaar? Schrijf je dan in voor een herinnering: laat je e-mailadres achter, dan sturen we je een mailtje wanneer het boek weer op voorraad is. Handig, dan hoef jij niet steeds te checken of je het al kunt bestellen.

 

Soms kunnen we bepaalde (Engelstalige) boeken helaas nog niet leveren. Dat heeft te maken met contractuele afspraken. We werken eraan om dit in de komende weken en maanden wel mogelijk te maken. Dus als je volgend semester terugkomt, is de kans groot dat we je boeken wel kunnen leveren.

Op je boekenlijst vind je het studiemateriaal dat door je opleiding is voorgeschreven. Daarbij wordt een onderscheid gemaakt tussen verplichte- en aanbevolen studiematerialen. We leggen hieronder uit wat het verschil is.

 

Verplichte studieboeken en studiematerialen

Hiervan geeft je opleiding aan dat je deze verplicht nodig hebt voor het volgen van je opleiding. De verplichte artikelen selecteren we alvast voor je. Zodat je in één klik je boekenlijst kunt bestellen. Maar je kunt ze ook weer uitvinken als je deze niet via Studiewinkel wilt bestellen. Misschien heb je het namelijk al in huis.

 

Aanbevolen studieboeken en studiematerialen

Hiervan geeft je opleiding aan dat het een goed idee is om dit product ook te kopen, maar dat het niet perse noodzakelijk is.

 

Wanneer je bij ons je studieboeken bestelt, wordt je bestelling meestal direct verwerkt. Het is dan niet meer mogelijk om je bezorgadres te wijzigen.

 

Maar is de levertijd van het artikel meer dan 3 werkdagen vanaf vandaag? Neem dan contact met ons op. We zullen dan proberen om het bezorgadres nog voor je aan te passen.

 

Goed om te weten

Je ontvangt van ons een track-& trace-code op het moment dat wij je pakket hebben overgedragen aan onze bezorgpartner PostNL. In sommige gevallen kun je via de app van PostNL het bezorgadres van het pakket nog wijzigen.

Oeps, je hebt een verkeerd artikel besteld. Dat kan de beste overkomen. Geen zorgen, je kunt het product na ontvangst weer naar ons terugsturen. Verderop op deze pagina lees je hoe retourneren werkt.

 
Is de levertijd van het artikel meer dan 3 werkdagen vanaf vandaag? Neem dan contact met ons op. Dan kijken we of we de levering van je bestelling nog kunnen stoppen.

Heb je (net) een bestelling geplaatst en wil je deze annuleren? Dat is helaas niet mogelijk. Zodra we je bestelling ontvangen, wordt deze direct doorgegeven aan ons magazijn en worden de boeken naar je adres gestuurd.

 

Er is één uitzondering: is de levertijd van je bestelde Nederlandse artikelen meer dan 3 werkdagen vanaf vandaag? Neem dan direct contact met ons op. Dan kijken we of we je order nog kunnen stoppen. Voor buitenlandse titels geldt een andere procedure en is dit helaas niet mogelijk.

 

Geen zorgen, je kunt je bestelling retourneren

Wanneer je bestelling bezorgd is, kun je deze retourneren. Verderop op deze pagina lees je hoe dat werkt.

Vragen over betalen

Je kunt kiezen uit verschillende betaalmethoden, waaronder achteraf betalen.

 

Als student let je goed op je geld en heb je niet altijd een flinke som spaargeld beschikbaar om je studieboeken direct af te rekenen. Daarom betaal je bij Studiewinkel.nl hoe jij dat wilt. Vooraf of achteraf: aan jou de keuze. Zo kun je altijd direct bestellen en heb je je studieboeken snel in huis.

 

Je kunt op Studiewinkel.nl afrekenen met de volgende betaalmethoden:
  • iDEAL: gratis
  • BanContact: gratis 
  • Creditcard (Visa, Mastercard, American Express en Maestro): gratis
  • Paypal: gratis
  • Riverty (voorheen: Afterpay): € 2,99
Binnenkort verwachten we ook deze betaalmethoden op onze website aan te bieden:
  • Apple Pay
  • Google Pay

Ja, je kunt achteraf betalen via creditcard of Riverty.

 

Soms is het handig om achteraf te betalen. Bijvoorbeeld als je nú je studieboeken nodig hebt voor bijvoorbeeld een belangrijk college of tentamen, maar je nog geen geld hebt ontvangen van de DUO. Of wanneer je ouders de boeken van je boekenlijst betalen, maar het geld nog niet op je rekening staat. Daarom bieden we de mogelijkheid om achteraf te betalen via een creditcardbetaling of via Riverty (voorheen Afterpay). Voor een betaling via Riverty vragen we € 2,99 aan transactiekosten. Zo kies jij altijd hoe je je studieboeken wilt betalen.

 

Let op: koop geen producten op rekening die je niet kunt betalen. Afrekenen met een creditcard of Riverty kan handig zijn, maar zorg dat je niet in betalingsproblemen komt. Zorg altijd dat je goed geïnformeerd bent. Heb je vragen over geld lenen voor studieboeken? Zoek contact met je onderwijsinstelling of kijk op deze pagina van de Rijksoverheid over leningen.

Helaas kun je (nog) niet op rekening bestellen.

 

Het is wel mogelijk om een afwijkend factuuradres met een kostenplaats of referentie op te geven tijdens je bestelling. Zo kun je de factuur op naam van je werkgever zetten en de kosten declareren.

 

Ook bieden we altijd de mogelijkheid om te kiezen voor een betaalmethode waarmee je achteraf betaalt.

 

Lees hier meer over achteraf betalen via creditcard of Riverty >

 

 

Vragen over bezorging

Ben je niet thuis als DHL of PostNL je pakket komt bezorgen? Dan wordt je pakket naar een DHL Servicepoint of PostNL-punt gebracht. DHL laat een kaart achter in je brievenbus. Met de QR-code daarop zie je via track en trace waar je pakket wordt bezorgd. Voor PostNL zie je dat in de PostNL-app. Haal je pakket op tijd op, anders wordt het automatisch na 7 dagen teruggestuurd naar Studiewinkel. De kosten hiervan kunnen we bij je in rekening brengen. Neem je legitimatiebewijs mee als je je pakket gaat ophalen.

 

Meer informatie over je pakket in de DHL-app of PostNL-app

Jouw bestelling wordt bezorgd door DHL of PostNL. Op het moment dat jouw bestelling ons magazijn verlaat, ontvang je van ons een e-mailnotificatie, met daarin een track- & tracecode. De track- & tracecode van DHL begint altijd met "JVGL" en die van PostNL begint altijd met "3S".

Via de apps van DHL en PostNL kun je altijd de meest actuele bezorginformatie van je pakket inzien. Je kunt ook aangeven wat DHL of PostNL met je pakket mag doen op het moment dat je niet thuis bent. Let op: PostNL laat geen briefje meer achter in de brievenbus als je niet thuis bent.

Wanneer je bij ons je studieboeken bestelt, wordt je bestelling meestal direct verwerkt. Het is dan niet meer mogelijk om je bezorgadres te wijzigen.

 

Maar is de levertijd van het artikel meer dan 3 werkdagen vanaf vandaag? Neem dan contact met ons op. We zullen dan proberen om het bezorgadres nog voor je aan te passen.

 

Goed om te weten

Je ontvangt van ons een track-& trace-code op het moment dat wij je pakket hebben overgedragen aan onze bezorgpartner PostNL. In sommige gevallen kun je via de app van PostNL het bezorgadres van het pakket nog wijzigen.

Tijdens het bestellen zie je altijd de actuele levertijd per product. In de meeste gevallen leveren we snel, vaak al de volgende dag.

 

Duurzamer verzenden

We willen je bestelling zo snel mogelijk, maar ook duurzaam leveren. Daarom kan het voorkomen dat wanneer je meerdere artikelen bestelt,  we pas je bestelling versturen wanneer alle producten uitgeleverd kunnen worden. Als dit het geval is, laten we het je tijdens het bestellen weten.

 

Wanneer je bestelling ons magazijn verlaat, mailen we je de Track & tracecode van de vervoerder (DHL of PostNL) waarmee je je bestelling kunt volgen.

 

Waarom is mijn levertijd veranderd?

Het kan gebeuren dat de leverbaarheid van het artikel dat je hebt besteld is veranderd. Bijvoorbeeld doordat een artikel op weg naar ons magazijn vertraagd is. Als het goed is, heb je hier een mail over ontvangen met meer informatie.

Studiewinkel is een webshop. We hebben geen fysieke winkels en ons magazijn heeft geen afhaalbalie. Daarom is het niet mogelijk om je bestelling bij ons af te halen.

 

We bieden altijd gratis verzending bij bestellingen boven € 20. Je krijg je pakket dan thuisbezorgd. Ben je niet thuis, dan levert DHL of PostNL je pakket af bij een DHL Servicepoint of PostNL-punt. Via de DHL app of PostNL app kun je zien waar je pakket is afgeleverd. Daar kan je het dan alsnog binnen 7 dagen afhalen.

Helaas bezorgen we op dit moment nog niet in het buitenland. Je kunt dus alleen een factuur- en bezorgadres in Nederland opgeven.

Het kan gebeuren dat de leverbaarheid van het artikel dat je hebt besteld is veranderd. Als het goed is, heb je hier een mail over ontvangen met meer informatie.

Vragen over retourneren

Wil je (een deel van) je bestelling retourneren? Bijvoorbeeld omdat je een verkeerd boek hebt besteld? Dat kan. Meld je bestelling binnen 30 dagen na ontvangst aan om te retourneren. Je hebt dan tot 14 dagen na de dag van retourmelding om je pakket terug te sturen. We brengen voor het terugsturen van je pakket de verzendkosten (€ 6,95) in rekening. Deze verzendkosten worden verrekend met het bedrag dat je van ons terugkrijgt. Je hoeft deze dus niet zelf bij een PostNL-punt te betalen.

 

Zo werkt retourneren

Wil je je pakket retourneren? Volg dan dit handige stappenplan voor een soepel proces:

  1. Meld je retour aan via je Studiewinkel account
    Log in, ga naar je bestelling en klik op ‘Retour aanmelden’.
  2. Selecteer de artikelen die je wilt retourneren.
  3. Geef een retourreden op.
    Dat kan bijvoorbeeld zijn dat je een verkeerd artikel hebt besteld of bent gestopt met je studie. Ook als wij een foutje hebben gemaakt, zoals een verkeerd boek in je pakketje gestopt, kun je dat hier aangeven.
  4. Rond je retouraanmelding af.
  5. Stuur nu je pakket terug.
    Wacht daar niet te lang mee: je retourzending moet binnen 14 dagen na retouraanmelding in ons magazijn zijn aangekomen.
  6. Pak je pakket goed in.
  7. Download je retourlabel.
    Je ontvangt je retourlabel van ons per e-mail. Ook kun je deze vinden in je Studiewinkel account onder ‘Retourzendingen’. Je kunt het label laten scannen op een PostNL-punt – zij printen en plakken dan een label voor je. Handig. Natuurlijk kun je het label ook zelf printen en plakken.
  8. Geef je pakket af bij een PostNL-punt in de buurt. Je ontvangt een Track & Trace code.
  9. Je retourzending is afgerond.
    Je kunt je retourzending volgen in je Studiewinkel account.

Als we je retourzending hebben ontvangen, checken we het pakket. Als we je retour goedkeuren, ontvang je binnen 2-3 werkdagen het geld terug via de betaalmethode die jij bij het afrekenen hebt gebruikt. Je ontvangt ook een e-mail met een creditfactuur.

Klopt er toch iets niet, dan nemen we contact met je op.

 

Zodra we je retourzending hebben ontvangen, controleren we of alles klopt. Is je retour goedgekeurd, dan ontvang je binnen 2-3 werkdagen het geld terug via de betaalmethode die jij hebt gebruikt. Ook sturen we per e-mail een creditfactuur ter bevestiging. Klopt er iets niet, dan neemt onze Klantenservice contact met je op.

 

Heb je het stappenplan voor retourneren gevolgd maar lukt het niet? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

 

Je kunt eventueel gebruikmaken van ons algemene Retourformulier. Als je je retour via het formulier bij ons hebt aangemeld, dan krijg je via de mail de retour-instructies.

Algemene vragen over Studiewinkel.nl

Kom je er niet uit met je boekenlijst of loop je tegen problemen aan met bestellen of retourneren? Dan helpen we je graag op werkdagen tussen 8:30 uur en 17:00 uur op telefoonnummer 088-2044326.

 

Niet zo'n zin om te bellen? Je kunt je vragen ook stellen via ons contactformulier of door te mailen naar klantenservice@studiewinkel.nl.

 

We doen ons best om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Op doordeweekse dagen lukt dit vaak binnen 24 uur.

 

Op deze pagina vind je al onze contactgegevens >

Op dit moment kun je studieboeken, overige boeken en studiematerialen zoals rekenmachines bestellen bij Studiewinkel.nl. Helaas hebben we nog geen digitale studiematerialen zoals e-books beschikbaar. We verwachten dit over een aantal weken of maanden wel aan te kunnen bieden.

 

Op de boekenlijsten tonen wij al het studiemateriaal dat voor je opleiding gewenst is. Dus ook wanneer we dit nog niet kunnen leveren. Zo heb je een compleet overzicht van wat er voor jouw studie verplicht is.

 

Studiewinkel.nl is een platform dat aan instellingen, coördinatoren en docenten in het hoger onderwijs (hogescholen en universiteiten) hulp biedt bij het samenstellen, beheren en publiceren van boekenlijsten (of leermiddelenlijsten, zoals ze genoemd worden door docenten en coördinatoren van opleidingen).

Aan studenten in het hoger onderwijs bieden we een centrale plek waar je je boekenlijst kunt vinden en eenvoudig en efficiënt kunnen bestellen.

Vragen over studieboeken bestellen op Studiewinkel
Vragen over producten of een bestelling? Neem contact op via 088 - 2044 326 of ons contactformulier.